Sunday, November 3, 2013

原来是脆弱的


闭上眼睛,用心去聆听您的心声

已是十一月了。两个月后我们就要迎接2014年的到来。回想起,时间真的过的很快。一眨眼就快过完了我二十二岁这一年。虽然还没有真真的过完2013年,但我很想写一下我在今年的心情是怎样的。

在2013年里是我开始人生第二阶段的开始。我在年头就把我的学生身份画个据点。在LengLeng帮我庆祝22岁生日那天,我就感觉到我已搭入了人生第二个阶段。我很清楚明白我是不会再回到学生生活了。原因是我已经放弃了念书的年头。虽然我很想念学校生活,但人总要接受事实。已经过了19年念书的生活,是时候出来赚钱养家了。

今年我生日时收到的祝福都是要我快快找个男朋友。哈哈,我的朋友们都很可爱。我知道她们都很关心我。前阵子跟许久没见面的lengleng聚会,突然间谈到了结婚。Ann Ann就说了理想结婚年龄是28岁。这也是我的理想结婚年龄,我也说了最早我可以接受是26岁。Ann Ann点下头表示她也同意我。然而她突然间说 “哎呀,很快就到了,你要快点找男朋友了,给你一年,一年好像不够,给你两年的时间快点去找男朋友”。听到这一番话,我真的很开心有怎么关心我的好友。

说真的,我已单身快4年了。心里面已经空虚到不懂怎么形容了。想要恋爱的感觉早已出现,可是就是爱不下去。近期来每当我一个人在车里回家的途中听到了情歌,我都有很想落泪的感觉。也许是因为接近年尾的关系,我变得特别的脆弱。十二月对我来说是没什么值得期待的。几个月前,我翻看了我的部落各,看回了一片文章我的泪忍不住地落下来了。之后偶尔我也会看回那片文章。

我对那份感情早已放下。但我现在发觉原来我未能放下的那时受到的伤害。我没办法不去想那时的我心里面是有多难受。我已经很努力的去克服这个痛苦。 但我真的做不到。倔强性格的我,心里面难受到快崩溃了却不允许在别人面前流泪的我,真的无法呼吸了和别人说我还难过,他们只会觉得是我放不下那段感情。感情和伤害是两回事。还难过不一定是代表还爱着对方。

你可以问我为何四年了还放不下,我可以回你有些事就算再多久,就算你是铁人也未必能做得到。很想把这份写到好好的,可是我已写不下去了。心里面的伤,用字体是表达不到的。四年了还放不下,我也很恨我自己。我不期待十二月,也不期待圣诞节。

2 comments:

Purplelyn said...

It's really hard to forget the feel of being hurt. Even me, I realize I haven't forget about it too when the past experience appeared in my dream! I thought I have already get rid of this feeling, but I felt the same in my dream, the heartbroken feeling, i think I will never forget in my life.
However dear, we still have to move on. No matter what, we have to believe there is still a person waiting for us. To find a true love, new relationship, we must first believe in love, believe there must be a Mr. Right in our life. Although we might get hurt again, but people can't feel your heart if you keep it close.
What already past is just memories for us, sad memories maybe? Remember, memories build the experience, and your mindset right now build future.

J.Callie said...

I think it is impossible to forget the feeling of being hurt, because it's already became part of my life which makes who I am today.
I am still shutting off my heart because of the fear of being hurt again. For it to open again, yea need someone to come in my life. But it will be hard for that someone to make it open because of my tough characteristic. Just thinking of how long my ex used to really make me fell for him.

他一定要很有耐力,耐心,坚强。因为我是不一般的女生。