Sunday, June 8, 2014

我很坏吗?






今年将会是我单身的第五年了。真的不知不觉就这样就五年了。时间真的过的很快。有时我都在问自己为何还是单身,但就是得不到答案。自然而然,我也放弃了去追问,让一切顺其自然。也因让一让,就来到了第五年了。

现在的我已开始工作了,身边的同事都是已有伴侣的。我并不是想说在公司里没希望因为我根本没想过也根本不想在公司里跟任何一人有较亲密的接触,达到恋人的关系。虽然在一起工作可以天天见面,但这不是理想的。可以避免的话,我不想要这样。

慢慢跟同事聊天,就慢慢的发觉她们都是有男朋友的。每当一一的发现她们是在恋爱的,我都会在心里面小小声地问自己我到底怎么了。我自问我并不差,学历算不错,样貌也不算丑。但我就是孤独一人。

有位同事, 她大我一年,当然比我有工作经验。可是她对工作或者生活的思想真的有时蛮幼子。我并不是想说我很成熟,但她的那个程度真的有够令我难以接受。就比如说加班到7点才回,她就一副丑脸那样,还跟我说已经有两天她10点晚上才吃晚餐。小姐,本公主我差不多每晚八点半才离公司,每晚十点才吃晚餐。你那两天算什么?你在这行做了两年有多,难道你不比我根了解这一行的工作时间吗?我都还没怨你怨什么?

最令我生气的就是她这条件的女生都能找到男朋友而我找不到。我知道有这样的想法的我真的很坏,可是我真的控制不了也理解不到。是我本人太有问题还是我的个性太过自我?我真的想不通咯。

有人说我眼角高,但我是吗?我并没有说我要一个怎样怎样或者有什么条件的男朋友。我只想找一个能让我动心,对我真心的人,难道这样就是眼角高吗?谈恋爱不就是要找一个真心对待自己的人吗?如果他不能让你动心,你又如何会爱上他呢?难道我这道理是无理取闹吗?

请告诉我,我到底有那里不好,不好到没人要。

1 comment:

Anonymous said...

First of all, I got no right to judge you. But since you asked for it.. I will just be honest and tell you my opinion and perspective. If you feel offended, I'm sorry. Again I'm just giving you my very honest opinion as man.. Hopefully it will help you. Work or not, is all depends on yourself. You almost hit "hopeless" bell, but I think you still have some hope to turn back.
You are 23 years old, not 14,15, or 16. Is 23 years old already.. You are not a girl. You are a woman now.. But, hello kitty?!?! Kpop?!?! SERIOUSLY wtf is wrong with you?!?! With all that shit you posted in Facebook, "former Vice President of K-generation"?!?! Are you really that proud to be a Vice President of something that won't even benefits you in your near future? Well, to be honest, it makes you look like a fool. A childish dumb fool. "Lives in Busan, South Korea" LOL, come on now, even if you really want to live there, you don't have to brag about it in Facebook, you are not living there. Babe, You are working in Malaysia, like those typical young Malaysian who work 9-10 hours a day, getting low income, struggling to be independent, struggling to effort yourself, but dream big, dream one day you can do this, dream one day your dumb Kpop prince will marry you and make your life better. Well, keep on dreaming about those dumb and worthless shit dreams, because they ain't going to happen. Dream something real please. Your future your family, your income..etc
Other girl got boyfriend, and you angry about her, lol, seriously? wtf? Why not you spend more time on your face to make yourself look better? Please don't say yourself not ugly, because you are. Sorry but is true. And your childish and princess attitude make you look even worst. You really don't have to post selfie, or useless Kpop shit on Facebook to get attention or likes, because you really won't get any. You are 23 years old already, you are not a princess, you are not hello kitty shit, you are not a girl, you are a woman. Grow up please. Stop posting ugly selfie on Facebook, save the data, conserve the energy, help the earth, the world, the humanity. Women at your age are mostly working, planning for their future, planning for her family, her parents, taking care of their kids/ siblings/ even their parents. You are lucky, very lucky that you grew up from a good environment provided from your parents, and came from a better family background. Your life is so good compare to a lot people in this world. Did you ever think what have you done for your parents in return after all these years of the hospitality they have provided to you? Did you ever had any plans for them when they grow older and need your help and support? Kpop or any Korean fuckers ain't got time to come down to Malaysia to takecare of your parents. Stop dreaming and live real. With your current attitude and situation, you might get a boyfriend, "boy"friend if you are lucky, but never a real man. Because a real man won't be interested with a worthless childish crap like you who can't even provide a secure future for yourself, but add more burden for himself. Maybe a childish "boy"friend will interested with you, but I believe you don't want that in your life. One last advice, sincerely from the bottom of my heart, grow up, and live like a real woman. Best of luck!





Sincerely,
Fucking asshole.